Drakfrukt

Min syster frågade mig om jag ville dela på hennes rosa frukt.
Visst, tänkte jag. Rosa frukt låter gott! Och så gick hon ut i köket och kom tillbaka med en stor jävla drakfrukt som hon hade delat i mitten. Har aldrig sett en sån innan. Vi gick ut i köket och började äta ur den med sked.

Jag - Är du säker på att den inte är giftig?
Sofia- Jag vet inte. Vi testar med socker.

Vi åt en liten stund men båda var jätte skeptiska. Jag hade ju aldrig sett fruktjäveln innan.

Sofia- Jag börjar få huvudvärk, fast det kanske bara är inbillning..
Jag- Är du verkligen säker på att den inte är giftig?!?!
Sofia- Asså, hade jag hittat den i Amazornas djungel så hade jag inte ätit den...
Jag- vi googlar på den innan vi går och lägger oss så vi hinner ringa ambulans. Jag vill ju inte dö inatt..

Sofia hämtade två tallrikar och vi började gröpa ur fruktköttet. Frukten var helt dallrig.
Sofia- Man kanske ska tillaga dom innan.. Som musslor!
Åsa- Smaka på det som är längst in. Smakar som shampo..

Iaf.. Frukten visade sig vara helt ofarlig när vi googlade på den.
Ni borde prova att äta den! Smakar som en smaklös kiwi.


Vi åt den med vitt innehåll.. Den med rött ska vara mer rik på nyttig skit och vara sötare.


Kommentarer
Postat av: J.

Hahahhaha ni är så söta <3

2010-04-09 @ 03:05:34
Postat av: A

Allt bra idag? :D

Kika gärna in min blogg om du har tid och lust!

2010-04-09 @ 23:14:14
URL: http://moreofalice.blogg.se/
Postat av: A

Precis! samma här :)

2010-04-10 @ 00:22:08
URL: http://moreofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin