Myten om mäns förkylningar

Jag blir alltid lika irriterad när Anton säger att min mensvärk inte är någonting jämfört med hans jävla förkylning.
Vad är det med killars förkylningar? Jag är också förkyld men det är ju sak samma.. Och att jag har mensvärk skiter ju han i när han är förkyld. 

I morse när jag vaknade (för en halvtimma sedan) så tänkte jag på detta och kom på att jag aldrig hörde någon säga detta innan den där reklamen kom.
Jag kommer inte ihåg den så bra, men det satt en kille med en handduk över huvudet och lutade sig över en balja med varmt vatten och nös. Och så säger han något i stil med:
- Ni tjejer klagar på att föda barn. Då ska ni veta hur det är för en kille att vara förkyld.
Kommer ni ihåg den?

Jag blev tvungen att kolla upp detta..  På flera sidor hittade jag denna informationen:

I åratal har vi sett hur mäns förkylningar förvandlats till influensa, hur huvudvärken blivit migrän och ett till synes harmlöst halsont utvecklats till halsfluss. Nu hävdar forskarna att de faktiskt inte fejkar - män blir faktiskt sjukare och dessutom är de sjuka längre.
Enligt forskarna på Cambridge University är det den gamla myten att man ska "leva snabbt och dö ung" som gjort att evolutionen helt enkelt struntat i att bygga upp lika starkt immunförsvar som hos kvinnorna. Det var ju liksom ingen idé.

Där sprack min teori. Jag trodde att killar var lite smått trötta på att passa upp sina tjejer en gång i månaden, under hela deras graviditerer och när vi får våra hormonsutbrott.
Att dom också vill ha lite uppmärksamhet och ompyssling när dom väl blir sjuka.

Jaja, jag ska börja ta hand om min lilla stackars, försvarslösa Anton när han blir förskyld.

Kolla på denna!!!


Så nästa gång era killar är förkylda så ska ni klappa dom på huvudet och säga: stackars lilla kanin...

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

sv: tack :D

grymt hår :)

2010-04-08 @ 14:57:50
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Andréa

Svar: Hehe, tack, jag tycker om den med, är smått (mycket XD) besatt av rosetter :3

2010-04-08 @ 19:32:55
URL: http://andreafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin