....

Ibland blir man så ledsen när man hör hemska saker. Nyss berättade min kille att en tjej som gick i hans klass i grundskolan hade tagit livet av sig. Det var bara några dagar sedan. Jag hade sett henne på bilder och visste vem hon var, men har aldrig pratat med henne. En helt vanlig tjej.

Jag har själv förlorat en underbar vän. För tre dagar sedan var det två årsedan hon tog livet av sig. Hon var alltid så glad och söt och man förstog aldrig att hon skulle göra något sånt. Hon var bara 17 år.

Det är så orättvist att vissa ska behöva må så dåligt. Om man hade vetat så hade man kunnat göra så mycket mer. Man ska inte tänka så, men det är nog svårt att inte göra det. Jag brukar tänka så.
Jag vet att det är lätt att ta på sig skulden för sånt, och det gjorde jag nog också lite i början. Eller ganska mycket. Och det gör jag nog lite fortfarande..
 -Hade jag inte gjort sådär, eller om jag hade gjort det där... 
Jag har lärt mig att man istället ska tänka att jag förhoppningvis gjorde henne lite gladare medans hon levde.

Jag saknar henne så mycket..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin